אופניים חשמליים – מגיל 16

השבוע התבשרנו שחל שינוי בתקנות התעבורה ומהיום הרכיבה על אופניים חשמליים תהיה אסורה לילדים מתחת לגיל 16. החלק האבסורדי בכל הסיפור הוא שהרכיבה עד היום הייתה אסורה לילדים עד גיל 14 וזה לא שינה לאף אחד באמת.

בעיית הרוכבים עם האופניים החשמליים היא בעיה שגברה בשנים האחרונות עם השימוש הרב באופניים החשמליים. מכיוון שאין מספיק מסלולי אופניים שיאפשרו תנועה בטוחה ונוחה לרוכבי האופניים הרוכבים נאלצים לנסוע על המדרכות ועל הכבישים ובמקרים רבים מפרים חוקי תעבורה רבים שפוגעים בהולכי הרגל ואף כמות התאונות אשר אופניים מערבות בהן גדלה.

שעות בודדות לאחר החלטת ועדת הכלכלה בנושא העלאת הגיל ל-16, כבר הופיעה כתבה באתר ynet על 2 ילדים, האחד בן 16 והאחד בן 14 שהתנגשו ברכב פרטי. האחד מוגדר קשה והאחד בינוני. נושא הבטיחות בתחום האופניים החשמליים לא זוכה לחשיפה הראויה לו והחלק הגרוע יותר הוא חוסר האכיפה בתחום שפוגע בהולכי הרגל, בנהגים ואפילו ברוכבים עצמם.

אנחנו נזכיר שוב שחשוב להגביר את הבטיחות ברכיבה על אופניים חשמליים בדומה לאופניים רגילים, נא לחבוש קסדה, לנסוע במהירות הגיונית לשדה הראיה ולהימנע לנסוע במקומות מסוכנים שבהם עלולים להיפגע. בנוסף, חשוב לשים לב שרמזורים הם לא "רשות" וסרטון שהתפרסם היום מוכיח שזה עלול להיות מאוד מסוכן.

האם נראה שינוי בתקופה הקרובה בתחום הנ"ל? ימים יגידו. עד אז, נסיעה בטוחה!

מאת
לוגו חן אופן
חן אופן היא חברה ותיקה ומובילה בתחום פתרונות חניה לאופניים בישראל ופתרונות נשיאה לרכב. חן אופן היא חברה לאוהבי ספורט השואפים לקיים סביבה ירוקה יותר ולעתיד טוב יותר.
נושאים