חניה לאופניים – כולם נהנים

תגידו אם הסיטואציה מוכרת לכם, אתם הולכים ברחוב ואתם רואים זוג אופניים קשורים לעץ או לעמוד ומפריעים למעבר במדרכה. מדובר בתופעה רחבה שקורת לא מעט מכמה סיבות, הסיבה העיקרית היא שאין מספיק מתקני חניה לאופניים על מנת שלרוכבי האופניים יהיה מקום להחנות את האופניים שלהם בצורה בטיחותית ונוחה שלא תפריע לעוברים והשבים וכתוצאה מכך הם נאלצים לאלתר כל מיני שיטות חדשות להחנות את האופניים שלהם.

האמת היא שזה לא מפריע רק להולכי הרגל, אלא זה גם מפריע לא מעט לרוכבי האופניים עצמם, הם לא נהנים מזה שהם צריכים לבצע את כל האילתורים האלו ואם הייתה חניה נוחה בשבילם להחנות את האופניים שלהם במקומות ציבוריים הם היו עושים זאת בשמחה. הבעיה היא שהעיריות לא דואגות מספיק לרווחתם רוכבי האופניים כפי שהן דואגות לנהגי הרכבים.

עידוד הקמת מתקני חניה הוא יתרון עבור כולם ולא רק עבור רוכבי האופניים, לא רק שכך תהיה דאגה לאיכות הסביבה כי אנשים יעברו מרכבים לאופניים כשהם יראו שיש תנאים טובים לרוכבי האופניים אלא גם שיהיה מדובר בחיסכון רציני במקום.

כשאנשים יעבר לשימוש באופניים יהיו פחות רכבים שיתפסו חניות. בנוסף, במקום שבו אפשר להחנות רכב אחד ניתן להחנות ארבעה עד שישה זוגות אופניים וזה יתרון גדול בפני עצמו. כשהעיריות ומרכזי העסקים יבינו את הפוטנציאל הטמון במתקני החניה לאופניים הם יקבלו את ההחלטה הנכונה וישקיעו יותר כספים בפיתוח התשתיות עבור רוכבי האופניים ולכולם יהיה רווח מכך.

מאת
לוגו חן אופן
חן אופן היא חברה ותיקה ומובילה בתחום פתרונות חניה לאופניים בישראל ופתרונות נשיאה לרכב. חן אופן היא חברה לאוהבי ספורט השואפים לקיים סביבה ירוקה יותר ולעתיד טוב יותר.
נושאים