מנשא אופניים אחורי – כל המידע

קיימים מספר סוגים עיקריים של התקנים בהם אנשים מעבירים את זוגות האופניים שלהם ממקום למקום. אחד מהסוגים הוא מנשא אופניים אחורי ועליו נדבר במאמר זה.

מנשא אופניים אחורי

מנשא אופניים אחורי הוא מנשא שבעזרתו קושרים את זוגות האופניים לחלקו האחורי של הרכב (תא המטען) ומשנעים איתו את האופניים ממקום למקום. מבין הדרכים הקיימות היום, זוהי אחת הדרכים המועדפות ביותר על רוכבי האופניים בגלל היתרונות הרבים שיש למנשא אופניים אחורי על פני סוגים אחרים כמו מנשא אופניים שמתחבר לגג או מנשא שמתחבר לוו גרירה.

מנשאים אלו עשויים מחומרים איכותיים וטובים כדוגמת אלומיניום ומתכת שלא מחלידים ונחשבים עמידים מאוד מפני תנאי מזג אוויר קשים כמו גשם ושמש חזקה וכמובן מפגיעות פיזיות. בנוסף, הם בנויים בצורה כזאת שהם יהיו בטיחותיים ויתפסו היטב את זוגות האופניים על מנת שלא ישתחררו במהלך הנסיעה ולא ייטלטלו בגלל מהמורות בדרך.

הדרך בה האופניים מתחברים למנשא שונה ממנשא למנשא ובין האפשרויות שיש אפשר לראות מנשאים שמתחברים באמצעות רצועות איכותיות בשיטה של תפיסה ושחרור נוחים או באמצעות רצועות גומי נמתחות ושיטה זו מועדף על רוכבי האופניים כי היא קלה לשימוש בטעינה ופריקה של זוגות האופניים.

מחירם של מנשאי האופניים האחוריים יכול להגיע החל מ-300 שקלים ועד יותר מ-1500 בהתאם לסוג, המותג והאיכות של המוצר. בנוסף, המחיר עולה כשעל המתקן ניתן לחבר יותר מזוג אופניים אחד, עד 3 בדרך כלל, ולכן הגיוני שהמחיר יגדל בהתאם.

מנשא אופניים אחורי - Rear Mounted Bike Racks
מנשא אופניים אחורי

יתרונות וחסרונות של מנשא אופניים אחורי

כמובן שלשימוש במנשא אופניים בכלל, יש יתרון עצום והוא הבטיחות. מוטב לשנע את זוגות האופניים על כל מנשא שהוא ורק לא לאלתר דרכים באמצעות תא המטען או חלל הרכב ופה מצטרף גם יתרון הנוחות.

עם זאת, מנשא אופניים אחורי, הוא מתחרה ישיר של מנשא אופניים לגג הרכב ולשני הסוגים יש יתרונות וחסרונות ייחודיים. היתרונות הבולטים של המנשא האחורי הוא שהאופניים קלות מאוד לטעינה ופריקה, וגם אנשים נמוכים יכולים להרכיב את האופניים שלהם בקלילות בעוד שבמנשא שמתחבר לגג זה עלול להיות טיפה בעייתי בשבילם. יתרון נוסף הוא העלות, בעוד שהמחיר למנשא אחורי סטנדרטי עולה כמה מאות שקלים, מנשא אופניים לגג עולה בדרך כלל יותר.

החיסרון העיקרי למנשא אחורי הוא שבמקרים רבים יש צורך בהתקנת לוחית רישוי נוספת מכיוון שזוגות האופניים מסתירים את לוחית הרישוי האחורית של הרכב. כמו כן, יש לוודא שהפנסים האחוריים נראים כנדרש על פי חוק.

על מנת להתרשם ממגוון המוצרים והמנשאים בקרו באתר של חן אופן.

מאת
לוגו חן אופן
חן אופן היא חברה ותיקה ומובילה בתחום פתרונות חניה לאופניים בישראל ופתרונות נשיאה לרכב. חן אופן היא חברה לאוהבי ספורט השואפים לקיים סביבה ירוקה יותר ולעתיד טוב יותר.
נושאים