מה זה מתקני חניה לאופניים

השאלה הזאת בסיסית מאוד אבל היא אנחנו נענה עליה לעומק במאמר הזה. מתקני חניה לאופניים הם מתקנים ייעודיים לרוכבי אופניים המאפשרים להם לקשור אליהם את האופניים או 'להחנות' אותם בצורה נוחה, בטיחותית ויעילה. אם עד היום היה נהוג לקשור את האופניים לעמודים או לעצים, היום יש מספיק מקומות עם מתקני חניה כאלו מטעם העירייה, מוסדות, עסקים ואפילו בנייני מגורים שפיתרון לרוכבי האופניים חשוב להם בדיוק כמו חניה לרכבים.

מתקני חניה לאופנים באים בשלל צורות וצבעים, הם מיוצרים, בדומה לבתים ואלמנטים נוספים בנוף של הרחוב, בצורה עיצובית יפה ומודרנית ומתאימים את עצמם לכל סביבה. הם עשויים בדרך כלל מחומרים איכותיים שמחזיקים מעמד בכל מצב, עמידים מפני שגם, לא מאבדים מצבעם ואיכותם בשמש הקופחת ולא מתעקמים בקלות ממכות קטנות וכמובן לא מחלידים כל כך מהר. הם מיוצרים בצורה כזאת על מנת שיחזיקו מעמד לשנים ארוכות ויהוו תמורה טובה לכסף. העיצובים השונים של המתקנים לא נוצרו רק בשביל להיראות יפים, מקוריים וחדשניים אלא גם עיצובים מסיומים מהווים יתרון על פני עיצובים אחרים בהתאם למקום בו הם נמצאים. במקומות שבהם זה אפשרי, מעדיפים אנשים להשתמש במתקני תלייה לאופניים, במקומות אחרים מעדיפים להציב מתקנים רצפתיים לאופניים שתופסים את הגלגל הקדמי ובמקומות אחרים השימוש בו במקומות פתוחים כשאפשר לקשור את האופניים מסביב כך שיש מקום ליותר מזוג אופניים אחד. בכלל, במקומות ציבוריים קיימים מתקנים גדולים שמכילים מספר לא מועט של זוגות אופניים כך שלמשל מתחם חניה שיכול להכיל 4 רכבים, יכול להכיל מספר גדול בהרבה של עשרות זוגות אופניים שיחנו שם ללא בעיות, בקלות, בנוחות מרובה ובבטיחות.

מיקום מתקני החניה חשוב מאוד מכיוון שלא כדאי להפריע לסביבה ולגרום לנזק סביבתי כמו למשל הקמת מתקן כזה באמצע מדרכה הומה אדם או במקום שיפריע לאנשים לעבור בכניסות לבניינים, יש לקחת בחשבון איפה שמים את המתקן ולקנות בהתאם תוך כדי התחשבות לא רק במקום של המתקן עצמו אלא לתאר מראש עד כמה זה יפריע כשהמתקן יהיה עם האופניים עליו.

 

מאת
לוגו חן אופן
חן אופן היא חברה ותיקה ומובילה בתחום פתרונות חניה לאופניים בישראל ופתרונות נשיאה לרכב. חן אופן היא חברה לאוהבי ספורט השואפים לקיים סביבה ירוקה יותר ולעתיד טוב יותר.
נושאים