רכיבה בטוחה ביום יום

בכל חודש בשנה יוצא לנו לשמוע על תאונות דרכים שבהן מעורבים בדרך כזו או אחרת רוכבי האופניים. לעתים זה או אשמתם של הרוכבים, לעתים זו אשמתם של הנהגים ברכב או עוברי האורח ולפעמים זו לא אשמתם של אף אחד. מה שכן חשוב הוא נקיטת אמצעי הבטיחות ההכרחיים והחיוניים בזמן רכיבה על אופניים.

תאונות אופניים רבות יכולות להיגרם כתוצאה מראות לקויה, יכול להיות שמדובר בראות לקויה כתוצאה מחושך או מערפל ועל כן רוכבי האופניים צריכים להיות ערוכים בהתאם. מחזירי אור, פנסים, בגדים בהירים וזוהרים עוד שלל אמצעים חדשים שמתפתחים משנה לשנה על מנת להבליט יותר את רוכבי האופניים בכבישים הם מוצרים הכרחיים לרוכבי אופניים. בנוסף לכך, במקרה של תאונה, חשוב מאוד להגן על האיברים החשובים שעלולים להיפגע בזמן פציעה, זאת אומרת שחבישת קסדה יכולה ממש להציל את החיים שלכם מכיוון שחלק לא מבוטל מההרוגים בתאונות הדרכים אשר רכבו על אופניים נפגעו בפגיעת ראש. בנוסף לכך, מגני ברכיים או מגנים אחרים יכולים להועיל גם הם ולהפחית את עוצמת המכה או את הנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה.

עוד גורם שעלול לגרום לתאונה היא הדרך בה אתם נוסעים. כמובן שרכיבה במסלולי אופניים היא המומלצת ואף ב-1 למאי יגבירו את האכיפה בתחום הזה, אלא שבכל מקום שבו אתם רוכבים, גם במסלולים, חשוב להקפיד על נסיעה בזהירות ובמהירות הגיונית שתעזור לכם להגיב בהתאם. אם שדה הראייה שלכם נמוך – סעו לאט, אם הכביש חלק – סעו לאט או בקיצור, התאימו את עצמם לכל מסלול ולכל דרך.

שיהיה לכולם דרך צלחה וסעו בזהירות!

מאת
לוגו חן אופן
חן אופן היא חברה ותיקה ומובילה בתחום פתרונות חניה לאופניים בישראל ופתרונות נשיאה לרכב. חן אופן היא חברה לאוהבי ספורט השואפים לקיים סביבה ירוקה יותר ולעתיד טוב יותר.
נושאים