תשתית למניעת תאונות לרוכבי אופניים

השבוע יצא לנו לקרוא על כמה תאונות נוראיות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים והחלטנו לחדד טיפה את הנושא של הבטיחות ולכתוב מאמר על בטיחות של רוכבי האופניים והשימוש בתשתית הנכונה כדי לעשות זאת. כל רוכב אופניים יודע שקסדה, מחזירי אור ועוד אמצעים אחרים משפרים את הבטיחות, את הנראות שלו ואת היכולת שלו להימנע ממצבים שיגרמו לתאונה חס וחלילה, אך גם תשתית טובה מונעת תאונות ועל כך נרחיב.

רוכב אופניים

תשתית טובה לרוכבי האופניים עוזרת למנוע תאונות וזה ברור מאוד. אם העיריות ומשרד התחבורה ישכילו להבין את החשיבות ולתת מקום לרוכבי האופניים, לבנות יותר שבילי ומסלולי אופניים ברחבי הארץ כך יפחתו התאונות בהן מעורבים. ההימנעות ממפגש עם מכוניות תוכיח את עצמה ללא ספק בכך שרוכבי האופניים לא יצטרכו לדאוג לשום מטרד או הפרעה בדרך, אלא פשוט לרכב במסלול המותאם ליעדים שונים ברחבי העיר והארץ. במקרים בהם אין אפשרות למנוע את המעבר בכבישים, יש לשים שילוט מתאים שיתריע על רוכבי אופניים שחוצים או יבקש מהרכבים להאט את הרכב ולשמור על ערנות.

תשתית מסוג זה היא עוד דרך בה אפשר לשפר את אורח חייהם של רוכבי האופניים, תשתית כזאת מצטרפת לשתית החניות לרוכבי האופניים. בגלל שיש לאחרונה יותר ויותר רוכבי אופניים ורוכבי אופניים חשמליות בפרט, מגדילות עיריות רבות את כמות החניות לאופניים שלהן במקומות רבים כמו מוסדות ציבור, מרכזי עסקים וכו' על מנת לעודד את השימוש באופניים. מתקני החניה לאופניים שמפוזרים ברחבי העיר עוזרים מאוד, אך כשהעיריות רוצות להגדיל את השימוש באופניים הן צריכות גם לדאוג לבטיחות בראש ובראשונה. נקווה שנראה שינוי לטובה בשנים הקרובות.

מאת
לוגו חן אופן
חן אופן היא חברה ותיקה ומובילה בתחום פתרונות חניה לאופניים בישראל ופתרונות נשיאה לרכב. חן אופן היא חברה לאוהבי ספורט השואפים לקיים סביבה ירוקה יותר ולעתיד טוב יותר.
נושאים