סוגי מתקני חניה לאופניים

תחום מתקני החניה לאופניים הוא אמנם תחום חשוב עבור רוכבי האופניים ואין ספק שהוא מחולל שינוי משמעותי בחייהם ובאופן בו הם משתמשים באופניים שלהם. עם זאת, התחום לא זוכה ליחס מספיק חשוב כפי שמגיע לו, הן מצד העיריות והמוסדות והן מצד הלקוחות הפרטיים והעסקים.

חשוב להבין שיש סוגים רבים של מתקני חניה לאופניים ולכל אחד יש את היתרונות והחסרונות בנוסף לשוני השימוש במתקנים ולמטרות שלהם. במאמר זה נסקור את הסוגים השונים של מתקני החניה לאופניים.

מתקני חניה לאופניים

מתקני חניה רצפתיים לאופניים

מתקני חניה רצפתיים לאופניים הם המתקנים הפשוטים והמוכרים ביותר. הם יכולים לבוא ככאלו המחוברים לקרקע ואליהם אפשר לקשור זוג אחד של אופניים או אפילו 2 והם יכולים לבוא בתור כאלו לחניה המונית של זוגות רבים של אופניים. מתקנים אלו יעילים מאוד עבור מוסדות ופארקים שרוצים לספק חניה נוחה עבור רוכבי האופניים תושבי העיר או עבור בנייני מגורים בהם כמות רוכבי האופניים גדולה והדיירים מארגנים קניה של מתקן כזה.

מתקני תליה לאופניים

מתקנים אלו בדרך כלל יהיו בבתים פרטיים. מתקנים אלו מאפשרים להכניס את האופניים אל תוך הבית תוך שמירה על המראה היפה של הבית ועל המקום בו. כשתולים אופניים על הקיר יש הרגשה של מרחב גדול יותר בתוך הבית ולפעמים זה גם יפה ומודרני. מתקן חניה לאופניים כזה בדרך כלל מעוצב ויפה בשלל צבעים כדי שלא יגרע מעיצוב הבית שלכם.

מתקני תצוגה לאופניים

מתקני התצוגה הינם עבור חנויות. רוב מי שקורא כרגע את המאמר הזה לא צריך את המתקנים אך בעלי חנות או אנשים העוסקים בתחום האופניים ימצאו את המתקנים האלו כחוסכים של מקום ויעילים מאוד.

עכשיו השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם זה – איזה מתקן חניה לבחור?

השימוש במתקני חניה לאופניים

מתקני חניה לאופניים כמעט ולא היו זוכים לחשיבות להם הם ראויים לפני כמה שנים, אבל היום עם התגברות השימוש באופניים חשמליים או רגילים במרכז הארץ במיוחד המודעות גוברת מאוד בתחום זה. אנשים מכירים יותר ויותר מתקני חניה לאופניים ומגלים שיש לא מעט סוגים כאלו, לא מדובר רק על מתקנים שיש בדרך כלל בפארקים או במרכזי עסקים, אלא יש הרבה יותר מזה.

מתקני חניה לאופניים קיימים בכל מיני סוגים והשימוש בהם משתנה כל הזמן, יש מתקנים שנועדו לחניה של כמה זוגות אופניים, על מנת לחסוך מקום רב מהסיבה הפשוטה שבמקום שאפשר לאחסן רכב אחד, אפשר לשים יותר מ-5 זוגות אופניים. בנוסף לכך, יש מתקנים שמאפשרים חניה של זוג אופניים אחד או של 2 זוגות במקומות ציבוריים וגם מתקנים שנועדו למקומות פרטיים כמו בנייני מגורים משותפים או בית פרטי לגמרי.

יש גם מתקנים שלא נועדו להיות מחוץ לבית, כמו למשל מתקני חניה לאופניים בתוך הבית שאפשר להשעין עליהם את האופניים, לחבר אותם או לתלות אותם, תלוי במוצר כמובן. מתקני התליה הפכו להיות פופולרים מאוד בשנים האחרונות מהסיבה הפשוטה שזה גם נראה לא רע, במקום שהאופניים יתפסו מקום בבית ויהרסו את העיצוב של הבית, אפשר לקנות מתקני תליה לאופניים מבית חברות פופולריות כמו Cycloc וחברות דומות ולהתקין על הקיר בבית כך שהאופניים התלויים ייראו מעוצבים ויפים ולא יתפסו כלל וכלל מקום. מדובר על מוצר שלא רק משפר לכם את הניראות של הבית אלא גם את הבטיחות של האופניים שלכם.

מתקני חניה ביתיים לאופניים

אנחנו יודעים מה זה מתקני חניה לאופניים, אנחנו רואים אותם כל מקום כמעט, במרחבים גדולים ברחבי העיר, בפארקים, באזורי תעשייה ובמרכזי עסקים ואפילו ליד בניינים פרטיים ועסקים קטנים. הסיבה לריבוי מתקני החניה מאוד פשוטה – הם עושים לנו את החיים קצת יותר קלים וקצת יותר יפים. עדיף לראות מתקני חניה מפוזרים ברחבי העיר מאשר אופניים שקשורים לעץ, לעמוד חשמל או למעקה בטיחות. בצורה כזאת לא רק נחסך לנו נוף לא יפה של אופניים מפוזרים אלא גם נחסך מקום כי זה מעודד שימוש באופניים על פני שימוש ברכבים שממלאים את הכבישים ויוצרים מצוקת חנייה קשה בערי המרכז.

מתקני חנייה ביתיים לאופניים

עם זאת, יש עוד שימוש למתקני חניה לאופניים – וזה מתקני חניה ביתיים לאופניים. מתקני חניה ביתיים הם מתקנים שמאפשרים לכל אחד לשים בבית הפרטי שלו את האופניים בצורה שלא תפריע למראה של הבית, תתפוס מינימום מקום ולא תפריע לעבור בו בצורה תקינה ונוחה. מתקני החניה הביתיים הפרטיים מחולקים בעיקר ל-2 סוגים עיקריים – מתקן תליה ומתקן ריצפתי, שניהם טובים אך שניהם בנויים בצורה אחרת. לכל מתקן ומתקן יש את היתרונות והחסרונות שלו והמחיר שלהם לא כל כך גבוה, כמה מאות בלבד וזה בהחלט שווה את זה.

בנוסף לכך שהם עושים את החיים קלים ופשוטים יותר הם גם עוזרים להימנע מגניבות מהסיבה הפשוטה שאפשר לאחסן את האופניים בתוך הבית ולשמור עליו מפני גנבים שמסתובבים ברחובות או מפני תנאי מזג אוויר שעלולים להזיק לאופניים שלכם.

סוף סוף פשוט למצוא חניה

בעלי רכבים מכירים את הסיפור הזה, לנסוע המון המון זמן במרכז הארץ ולהתקשות במציאת חניה נורמלית בחינם. לא רק שמקומות החניה עולים כסף, גם לא פשוט למצוא אחת פנויה ולפעמים אתם נאלצים לעשות סיבובים רבים או לחנות ממש רחוק בכדי למצוא אחת.

אנשים שהבינו את בעיה הזאת ועשו את השיקולים שלהם הבינו שהם לא חייבים לעבור את כל זה והם יכולים לקנות אופניים ועליהם הם ירכבו כדי להגיע ממקום למקום. לא רק שהרכיבה על האופניים היא מהנה יותר, אלא שגם היא בריאה יותר לגוף שלכם ובנוסף לכך בונוס – לא מזהמת את הסביבה כמו הרכבים הרבים שיש בכביש.

אך היתרון שעליו אנחנו מדברים מבין כל היתרונות שברכיבה על האופניים הוא שאפשר למצוא חניה בקלות. במקומות רבים במרכז הארץ השכילו העיריות להשקיע בתשתיות ובמתקני חניה, אמנם יש שיפור רב שצריך להיעשות בתחום הזה אך יש התקדמות ממה שהיה פה לפני כמה שנים. במרכזי עסקים, מחוץ למוסדות ציבור ובפארקים ניתן למצוא חניות בשפע כך שבעיה גדולה מאוד נפתרת פה. גם במקומות שבהם אין חניות מסודרות עדיין בעלי האופניים לא מתקשים כל כך במציאת חניה ומוצאים דרכים סבירות פחות או יותר להחנות את האופניים שלהם, אך כמובן שהעדיפות היא למתקני חניה מסודרים ששומרים על הבטיחות של האופניים ושל האנשים שמסביב שלא יתקלו בהם.

מי שיגדיל ראש וירצה לשמור על האופניים שלו גם ירכוש מתקני חניה אישיים לבית שלו שאותם ניתן לשים בחצר הבית או בתוך הבית. בנייני מגורים משותפים לאט לאט לומדים על היתרון הזה ובניינים בהם כמות רוכבי האופניים היא גדולה קונים מתקני חניה מוכנים המאפשרים חניה נוחה לכל דיירי הבניין. במילים אחרות, רוכבי האופניים נהנים מיתרון אדיר על נהגי הרכבים, כי כמו שהכותרת אומרת, סוף סוף פשוט למצוא חניה.

חניה לאופניים – כולם נהנים

תגידו אם הסיטואציה מוכרת לכם, אתם הולכים ברחוב ואתם רואים זוג אופניים קשורים לעץ או לעמוד ומפריעים למעבר במדרכה. מדובר בתופעה רחבה שקורת לא מעט מכמה סיבות, הסיבה העיקרית היא שאין מספיק מתקני חניה לאופניים על מנת שלרוכבי האופניים יהיה מקום להחנות את האופניים שלהם בצורה בטיחותית ונוחה שלא תפריע לעוברים והשבים וכתוצאה מכך הם נאלצים לאלתר כל מיני שיטות חדשות להחנות את האופניים שלהם.

האמת היא שזה לא מפריע רק להולכי הרגל, אלא זה גם מפריע לא מעט לרוכבי האופניים עצמם, הם לא נהנים מזה שהם צריכים לבצע את כל האילתורים האלו ואם הייתה חניה נוחה בשבילם להחנות את האופניים שלהם במקומות ציבוריים הם היו עושים זאת בשמחה. הבעיה היא שהעיריות לא דואגות מספיק לרווחתם רוכבי האופניים כפי שהן דואגות לנהגי הרכבים.

עידוד הקמת מתקני חניה הוא יתרון עבור כולם ולא רק עבור רוכבי האופניים, לא רק שכך תהיה דאגה לאיכות הסביבה כי אנשים יעברו מרכבים לאופניים כשהם יראו שיש תנאים טובים לרוכבי האופניים אלא גם שיהיה מדובר בחיסכון רציני במקום.

כשאנשים יעבר לשימוש באופניים יהיו פחות רכבים שיתפסו חניות. בנוסף, במקום שבו אפשר להחנות רכב אחד ניתן להחנות ארבעה עד שישה זוגות אופניים וזה יתרון גדול בפני עצמו. כשהעיריות ומרכזי העסקים יבינו את הפוטנציאל הטמון במתקני החניה לאופניים הם יקבלו את ההחלטה הנכונה וישקיעו יותר כספים בפיתוח התשתיות עבור רוכבי האופניים ולכולם יהיה רווח מכך.

מתקני חניה לאופניים – כל המידע

מתקני חניה לאופניים הפכו לפופולרים מאוד בשנים האחרונות עם התגברות המעבר ממכונית ממונעת ומזיקה לסביבה לאופניים חשמליות או רגילות. כמעט בכל מוסד ציבורי, עסק, חברה או אפילו בניין יש מתקן או מקום מיועד לחניית אופניים ולכן ייצור המתקנים גבר וכמות הסוגים והגיוון שיש בתחום התעצמה.

מתקני חניה לאופניים

אז מה אלו מתקני חניה לאופניים ולמה בכלל צריך אותם? מתקני חניה לאופניים הם פתרונות חניה לאופניים. מתקנים אלו הם מתקנים ייעודיים לרוכבי אופניים שמאפשרים חניה נוחה ובטיחותית בכל מקום שנדרש. לפני שמתקנים אלו הפכו לפופולריים, היו רוכבי האופניים עוברים חיים קשים ועושים חיים קשים להולכי רגל שעוברים על המדרכה בכך שהם היו צריכים לאלתר את החניות שלהם והיו קושרים אותם לעצים או למעקה בטיחות שעל המדרכה ובכך מפריעים לתנועה. מתקני חניה לאופניים עושים את החיים יותר קלים והם מפנים מקום ראוי לבעלי האופניים לקשור את האופניים שלהם בסביבה בטוחה ונוחה.

יתרונות מתקני החניה לאופניים

מתקני חניה לאופניים טומנים באמתחתם יתרונות רבים. מלבד העיצוב היפה שלהם שתורם למראה הסביבה ודואג לסדר, הם מאפשרים יציבות מירבית לאופניים, הם שומרים על הבטיחות של הולכי הרגל מפני פגיעות והפרעות, הם מאבטחים את האופניים בצורה יעילה יותר מפני גניבות והם תורמים לכך שלרוכבי האופניים יהיו פחות דאגות.

עצם הקיום של מתקנים כאלו והחשיבות שלהם הם תומרים לכך שפחות אנשים יסעו במכוניות ופחות יזהמו את הכבישים. מה גם שמצוקת החניה במרכז נחסכת פה כשבמקום בו אפשר לאחסן מכונית אחת, אפשר לאחסן יותר מ-4 זוגות אופניים.

ייחודיות מתקני החניה לאופניים

מתקני חניה לאופניים בנויים בצורה ייחודית כך שלא תהיה אפילו תחרות בינם לבין כל האלתורים שבוצעו לפניהם. המתקנים בנויים מחומרים איכותיים וטובים כמו אלומיניום וברזל שלא מחלידים ועמידים מפני תנאי מזג אוויר קשים הכוללים גשם ושמש חזקה. המתקנים האלו גם בנויים בצורה יעילה וטובה ולכן הם חוסכים מקום מהסיבה שיש מתקנים שעליהם אפשר לחבר 2 זוגות ואפילו 4 מבלי להתקשות בכלל.

חברת חן אופן בע"מ

אמרתם מתקני חניה לאופניים אמרתם חברת חן אופן! חברת חן אופן היא החברה המובילה בישראל בתחום מתקני האופניים ובתחום האביזרים לרכב ולאופניים בכלל. כל אדם שמעוניין לרכוש מתקנים כאלו לכל סוגי האופניים ואפילו מתקני אופניים בעיצוב אישי חייב לבקר באתר האינטרנט שלהם ולהתרשם בעצמו לפני הקניה.

לאתר של חברת חן אופן לחצו כאן.

לוקרים לאופניים

אופניים יכולות להיות דבר לא זול בכלל, יש זוגות אופניים שעולות אלפי שקלים וכמו שאתם דואגים שלא יגנבו לכם את הרכב, כך גם על האופניים צריך לשמור. לא תמיד חניה פשוטה של אופניים או מנעול רגיל יכולים להספיק ולפעמים בשביל מקרים קיצוניים צריך לפעול באמצעים קיצוניים. יש מתקנים טובים ומיוחדים שיכולים להתאים לכל בית, בניין, בית ספר, עסק, חברה ומוסד ציבורי והוא בהחלט ישדרג את כל עניין הבטיחות בכמה רמות מעל.

חברת WSM הגרמנית ובעלת השם כאחת החברות המספקות ציוד לאופניים וביניהם כמה ממוצרי ההגנה לאופניים הטובים ביותר מסוגם יצרה את הדגם המיוחד והיוצא דופן של הלוקרים – Antje Safe שהוא מתקן אחסון אופניים ייחודי ומתקדם. למרות המראה המפלצתי, מדובר על מתקן פשוט מאוד להרכבה על ידי כל אחד שמעוניין ומאפשר 100% ביטחון מפני גניבות והשחתת רכוש, יותר מכל מתקן, חניה, שרשרת או מנעול אופניים אחר שקיים בשוק. המתקן הזה צבר לעצמו שם טוב ולא סתם כך אלא שבאמת מדובר באחד המתקנים הטובים והיעילים ביותר.

המתקן אמין ובטיחותי וחוץ מסכנת בני האדם שירצו לגנוב לכם את האופניים או להרוס אותם בכוונה או בטעות הוא גם עשוי מפלדה חסונה וחסינה שעמידה מפני כל מזג אוויר החל משמש קופחת ועד גשם וסופות קשות. רוחבו של מתקן כזה הוא 80 ס"מ, גובהו הוא 125 ס"מ ועומקו 205 ס"מ והוא מגיע בצבעים אפור וכחול. החברה המייבאת את המוצר האיכותי הזה היא מי אם לא חברת חן אופן שגם מספקת אחריות של שנה. אם המתקן הזה נראה לשביעות רצונכם, אתם מוזמנים לפנות לחברת חן אופן ולברר פרטים נוספים ולהתייעץ.

מה זה מתקני חניה לאופניים

השאלה הזאת בסיסית מאוד אבל היא אנחנו נענה עליה לעומק במאמר הזה. מתקני חניה לאופניים הם מתקנים ייעודיים לרוכבי אופניים המאפשרים להם לקשור אליהם את האופניים או 'להחנות' אותם בצורה נוחה, בטיחותית ויעילה. אם עד היום היה נהוג לקשור את האופניים לעמודים או לעצים, היום יש מספיק מקומות עם מתקני חניה כאלו מטעם העירייה, מוסדות, עסקים ואפילו בנייני מגורים שפיתרון לרוכבי האופניים חשוב להם בדיוק כמו חניה לרכבים.

מתקני חניה לאופנים באים בשלל צורות וצבעים, הם מיוצרים, בדומה לבתים ואלמנטים נוספים בנוף של הרחוב, בצורה עיצובית יפה ומודרנית ומתאימים את עצמם לכל סביבה. הם עשויים בדרך כלל מחומרים איכותיים שמחזיקים מעמד בכל מצב, עמידים מפני שגם, לא מאבדים מצבעם ואיכותם בשמש הקופחת ולא מתעקמים בקלות ממכות קטנות וכמובן לא מחלידים כל כך מהר. הם מיוצרים בצורה כזאת על מנת שיחזיקו מעמד לשנים ארוכות ויהוו תמורה טובה לכסף. העיצובים השונים של המתקנים לא נוצרו רק בשביל להיראות יפים, מקוריים וחדשניים אלא גם עיצובים מסיומים מהווים יתרון על פני עיצובים אחרים בהתאם למקום בו הם נמצאים. במקומות שבהם זה אפשרי, מעדיפים אנשים להשתמש במתקני תלייה לאופניים, במקומות אחרים מעדיפים להציב מתקנים רצפתיים לאופניים שתופסים את הגלגל הקדמי ובמקומות אחרים השימוש בו במקומות פתוחים כשאפשר לקשור את האופניים מסביב כך שיש מקום ליותר מזוג אופניים אחד. בכלל, במקומות ציבוריים קיימים מתקנים גדולים שמכילים מספר לא מועט של זוגות אופניים כך שלמשל מתחם חניה שיכול להכיל 4 רכבים, יכול להכיל מספר גדול בהרבה של עשרות זוגות אופניים שיחנו שם ללא בעיות, בקלות, בנוחות מרובה ובבטיחות.

מיקום מתקני החניה חשוב מאוד מכיוון שלא כדאי להפריע לסביבה ולגרום לנזק סביבתי כמו למשל הקמת מתקן כזה באמצע מדרכה הומה אדם או במקום שיפריע לאנשים לעבור בכניסות לבניינים, יש לקחת בחשבון איפה שמים את המתקן ולקנות בהתאם תוך כדי התחשבות לא רק במקום של המתקן עצמו אלא לתאר מראש עד כמה זה יפריע כשהמתקן יהיה עם האופניים עליו.

 

איך בוחרים מתקן חניה לאופנים

תשכחו מפקקים ותשכחו מתשלומים גבוהים על טיפולי רכב ועל דלק, היום נסיעה באופניים לכל מקום בעיר לא קיימת רק באירופה. יותר ויותר אנשים בישראל קמים בבוקר, חובשים את הקסדה על הראש ויוצאים לנסיעה קצרה ומהנה על אופניים והתופעה הזאת גדלה ככל שהזמן חולף ועל כן צצים פתרונות רבים לכל מיני בעיות שהיו בעבר בתחום. היום כמעט בכל מקום אתם תמצאו מתקני חניה לאופנים שממוקמים ליד עסקים, מוסדות ופארקים ואף התופעה של הכנסת מתקני חניה לאופנים לתוך הבתים ובחצרות גדלה גם היא. אבל אלו שמשתמשים במתקנים כאלו בבית צריכים לשאול את עצמם את השאלה המתבקשת – "איך בוחרים מתקן חניה לאופנים?"

על השאלה הזאת אפשר לענות כאשר מבינים מה בדיוק הצורך של המתקן. דבר ראשון צריך לחשוב על כמות האנשים שהולכים להשתמש באופניים. אם המתקנים ישמשו מספר רב של אנשים כמו למשל בכניסה לבניין או בחצר אז יש לקנות מתקנים שמספקים מקומות למספר זוגות האופניים הדרושים ואם אין צורך ביותר מדי אנשים יש מתקנים שמכילים זוג אחד או שניים בלבד והם כמובן זולים יותר מהאחרים. בנוסף, צריך לחשוב על איך ממקמים את האופניים על המתקן בצורה הנוחה, מתקני קשירה פשוטים או מתקני תליה מעוצבים יותר, הכל בהתאם לתקציב, לנוחות ולמראה עיצוב המתקן או התאמה של העיצוב לסביבה שבה הוא יוצב. (מה גם שאפשר להזמין מתקני אופניים בעיצוב אישי) לא פחות חשוב מכך, צריך לקחת בחשבון איפה מניחים או מתקינים את המתקנים כך שהם לא יפריעו לעוברי אורח או יפריעו בכל דרך אחרת.

אם אתם סגורים על סוג המתקן אותו אתם רוצים, מומלץ לקנות אותו ואף להיוועץ שנית עם בעל מקצוע בתחום בחנות וותיקה ואיכותית. בארץ יש חנויות איכותיות שמציעות מתקני חנייה לאופניים כדוגמת חן אופן בע"מ שהיא סביר להניח החברה המובילה בתחום. אפשר גם לבקר באתר האינטרנט שלה כדי להתרשם יותר מהמוצרים.

למה כדאי להשתמש במתקני חניה לאופנים

אני אתחיל בסיפור שקרה לי בשבוע שעבר שבזכותו הבנתי למה כדאי להשתמש במתקני חניה לאופנים. אני רוכב על אופניים כבר כמה שנים טובות אך עד מה שקרה לי בשבוע שעבר הייתי מחנה את האופניים שלי בכל מיני דרכים מוזרות ומאולתרות, כמו למשל קשירה של האופניים לעץ או קשירה לעמוד, ולפעמים אם העצירה שלי ממש קצרה ואין משהו מהיר וזמין, אני פשוט מניח את האופניים על יד הכניסה וחוזר מהר כשכולי מחשבה שאולי גונבים לי את האופניים בכל רגע. בכל אופן, בשבוע שעבר למדתי את הלקח שלי.

יצאתי מבניין שלידו החניתי את האופניים שלי וראיתי המולה כמה מטרים ליד הכניסה, על המדרכה, מסתבר שאנשים עוררו מהומה על אופניים שחונות על המדרכה וגרמו לפציעה של אחד מהאנשים שם. במזל הפציעה לא הייתה רצינית, ולמזלי אלו בכלל לא היו האופניים שלי, אך זה היה הרגע בו הכה בי עד כמה ההרגל המגונה שלי לא בריא לסביבה ולא דבר שאני צריך להמשיך לעשות. החלק האבסורדי בכל הסיפור הוא שכמה מטרים משם היו מתקנים לחניית אופניים שהציבה העירייה.

אמנם עבר רק שבוע, אך מאז אני משתמש קבוע במתקני חניה לאופנים שמוצבים כמעט בכל מקום. אני לא זוכר כשקניתי את האופניים היו כל כך הרבה מתקנים בכל מקום אך כנראה זו תופעה שגדלה עם השנים ולטובה. המתקנים האלה מאוד עוזרים למנוע ממני טרדות וטרחות ומגבירות את הרגשת הביטחון שלי. זה גם נראה יותר טוב ככה שזה מסודר ונקי ולא כשיש אופניים מפוזרות בכל עבר. בגלל השינוי לטובה שחל בכל התהליך החלטתי לקנות גם מתקן לתליית אופניים שאפשר להכניס לתוך הבית כך שגם הסדר והעיצוב בבית ישתפרו, כי זה חשוב לא פחות.

נכתב על ידי לקוח מרוצה.