מנשא לקיאק ולגלשן

אנשים שאוהבים את הים ויש ברשותם ציוד מיוחד כמו קיאק או גלשן עושים חיים משוגעים כשהם מגיעים לחוף הים בישראל, אבל להגיע לשם זה כלל לא פשוט עם הציוד הרב שאותו הם צריכים לסחוב. יש לא מעט מסלולי קיאקים בארץ וגם החבר'ה עם הגלשנים מוצאים לעצמם את המיקומים האהובים עליהם בכדי לבלות בנעימים אבל איך מלכתחילה מגיעים למקומות האלו? הקיאקים לא נכנסים בתוך הרכב וגם הגלשנים לא בדיוק מחליקים פנימה בקלות, מה הפיתרון עבור אותם אנשים?

התשובה לכך היא פשוט לקנות מנשא לקיאק או מנשא לגלשן. המנשאים האלו הם הפיתרון היחיד הטוב לבעיות מהסוג הזה וכל דרך אחרת פשוט לא תהיה בטיחותית מספיק. מנשאים כאלו שמורכבים על גגון לרכב יכולים לעלות לא מעט, ישנם מנשאים שעולים 1000 וישנם כאלו שעולים גם 3000 שקלים אך הם מהווים פיתרון טוב ובהתחשב בכמות השימוש שלכם בציוד ובחשיבות של הציוד בשבילכם מדובר בהוצאה משתלמת וכדאית. מרבית המנשאים הם נוחים וקלים להרכבה ומתחברים לכל גגון והם מאפשרים שינוי קיאקים או גלשנים בכל רחבי הארץ בקלות רבה.

לפני קניית מנשא חשוב לבדוק שאתם קונים מנשא איכותי שעשוי מחומרים טובים ושיחזיק מעמד לאורך זמן. יש לבדוק גם את משקל המקסימום שאותו אפשר לשאת על המנשא ורצוי אף להתייעץ ולוודא שאתם יודעים איך משתמשים בו כראוי על מנת שיהיה לכם פשוט להטעין עליו את הציוד ולפרוק אותו בקלות ובמהירות ושתוכלו להשתמש בציוד לאורך זמן וביעילות רבה.

סיפור אישי: איך להימנע מגניבות אופניים

הסיפור האישי הבא נכתב על ידי אחד מהקוראים באתר והחלטנו לפרסם אותו פה כדי להראות לכם איך להימנע מגניבות לאופניים, וזה באמת עובד.

"אני אחד שאוהב אופניים. מאז שאני קטן כל הזמן הייתי רוכב על אופניים, רכבים לא מדברים אלי והמרחק בין הבית לעבודה לא כל כך גדול ולכן אני גם נוסע עם האופניים לעבודה והם פחות או יותר החפץ הכי חשוב שיש לי, אני משקיע בהם, מנקה אותם ודואג להם מבחינה בטיחותית כל הזמן. הבעיה היא שלאחרים לא תמיד איכפת מהדברים שלי וקרו לי כבר פעמיים בחיי שנגנבו לי אופניים מחצר הבית. אני גר בקומה השניה עם מעלית גדולה שאפשר להכניס בה את האופניים אבל השכנים לא מסכימים שהאופניים יפריעו במסדרון ובבית האופניים היו תופסות מקום אז העדפתי לשים אותם בחוץ ולקשור אותם לצינור ברזל. אך התוצאה מדברת בעד עצמה, לקשור לצינור הברזל לא היה כל כך טוב כי בפעם הראשונה הגנבים שברו את השרשרת, וכשקניתי שרשרת חדשה וחזקה יותר לאופניים החדשות הם, או גנבים אחרים (אף אחד מהם לא נתפס) פשוט פירקו את הצינור והוציאו את האופניים עם השרשרת.

הגעתי למסקנה שאני חייב למצוא פיתרון חדש וגיליתי שאפשר לאחסן את האופניים בתוך הבית ועדיין לדאוג לכך שהם לא יתפסו הרבה מקום. מצאתי באתר אינטרנט מוצר של חברת Cycloc שהוא בעצם מתלה לאופניים שמצליח לתפוס את האופניים בקלות מבלי שהם תופסים מקום רב בתוך הבית. זה כמו לתלות מעיל גדול על הקיר וזה פשוט היה מעולה בשבילי. הגנבים בטח חושבים שכבר התייאשתי מלקנות אופניים ולכן סוף סוף אני יכול לא להיות מוטרד בעניין. פשוט נהדר!"

אופניים חשמליים – מגיל 16

השבוע התבשרנו שחל שינוי בתקנות התעבורה ומהיום הרכיבה על אופניים חשמליים תהיה אסורה לילדים מתחת לגיל 16. החלק האבסורדי בכל הסיפור הוא שהרכיבה עד היום הייתה אסורה לילדים עד גיל 14 וזה לא שינה לאף אחד באמת.

בעיית הרוכבים עם האופניים החשמליים היא בעיה שגברה בשנים האחרונות עם השימוש הרב באופניים החשמליים. מכיוון שאין מספיק מסלולי אופניים שיאפשרו תנועה בטוחה ונוחה לרוכבי האופניים הרוכבים נאלצים לנסוע על המדרכות ועל הכבישים ובמקרים רבים מפרים חוקי תעבורה רבים שפוגעים בהולכי הרגל ואף כמות התאונות אשר אופניים מערבות בהן גדלה.

שעות בודדות לאחר החלטת ועדת הכלכלה בנושא העלאת הגיל ל-16, כבר הופיעה כתבה באתר ynet על 2 ילדים, האחד בן 16 והאחד בן 14 שהתנגשו ברכב פרטי. האחד מוגדר קשה והאחד בינוני. נושא הבטיחות בתחום האופניים החשמליים לא זוכה לחשיפה הראויה לו והחלק הגרוע יותר הוא חוסר האכיפה בתחום שפוגע בהולכי הרגל, בנהגים ואפילו ברוכבים עצמם.

אנחנו נזכיר שוב שחשוב להגביר את הבטיחות ברכיבה על אופניים חשמליים בדומה לאופניים רגילים, נא לחבוש קסדה, לנסוע במהירות הגיונית לשדה הראיה ולהימנע לנסוע במקומות מסוכנים שבהם עלולים להיפגע. בנוסף, חשוב לשים לב שרמזורים הם לא "רשות" וסרטון שהתפרסם היום מוכיח שזה עלול להיות מאוד מסוכן.

האם נראה שינוי בתקופה הקרובה בתחום הנ"ל? ימים יגידו. עד אז, נסיעה בטוחה!

יוצאים לטיול אופניים עם הציוד המתאים

אנשים שיוצאים לטיולי אופניים לא תמיד חושבים עד הסוף לגבי הציוד שבו הם משתמשים. לעתים רוכבי אופניים שצריכים להגיע למחוז חפצם ברכב כשהם מעמיסים את האופניים לא חושבים על כך שתא המטען הוא לא המקום המתאים לאחסן בו את האופניים אך זה לא מונע בעדם לעשות זאת. בנוסף, גם לציוד הנלווה לאופניים שאותו הם רוצים להעביר למקום הפיקניק או המחנה שהם מקימים יש צורך לדאוג לאחסון מתאים מבלי לפגוע בנוחות של הנוסעים ברכב. לכן חשוב שלטיול אופניים יצאו הרוכבים עם הציוד המתאים הכולל מנשא אופניים, תא חפצים או גגון לרכב שמתאים בדיוק למטרה של הרוכב.

מנשאי אופניים הם לא עסק יקר והם בהחלט משתמשים כשהם משפרים את החוויה של הטיול ומגבירים את הבטיחות. בבטיחות אין להקל בכלל וטעות קטנה מאוד בהעמסה של אופניים או ציוד לא במקום, לא רק שהציוד יכול להינזק אלא שגם הרכב או חס וחלילה פגיעות בנפש. כבר קרו מקרים של תא מטען שהשתחרר או מהמורה בכביש שגרמה לנזק לרכב או לאופניים. השאלה היא האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון ולהמשיך לנסוע ברכב בצורה לא בטיחותית. מבחינת המנשאים וההתאמה לרכב שלכם, אין לכם מה לדאוג, המנשאים קיימים בשלל סוגים ובשלל סגנונות ובטוח תוכלו למצוא ציוד מתאים לרכב שלכם בין אם יש לכם רכב קטנטן או ג'יפ גדול. ובנוגע לג'יפים שמגיעים עם גגון מותאם, לעתים גגון לא מספיק ויש להלביש עליו מנשא אופניים לגג או לקנות תא חפצים כדי להכיל את הציוד שאתם רוצים, בהתאם לסוג הטיול שאליו אתם יוצאים. שיהיה בהצלחה.

מסלול האופניים הארוך בגרמניה

גרמניה היא מדינה שמתקדמת בכל תחום. בתחום התחבורה היא הייתה מהמובילות שהתחילו את סלילת הכבישים המהירים ועכשיו היא מנסה להתקדם גם בתחום האופניים. בחודש ינואר חנכו בגרמניה את המקטע הראשון Bike Autobahn שהוא מסלול לאופניים בלבד ואורכו יותר מ-100 קילמוטרים והוא מחבר בין בין הערים 'האם' ו-'דיסבורג'.

אמנם הבניה רק החלה ולבינתיים יש רק כ-5 קילומטרים, אך גם רומא לא נבנתה ביום ובסופו של דבר המסלול המיוחד לרוכבי האופניים הולך להיות אחד ממסלולי האופניים המושקעים ביותר בעולם כולו. מדובר על מסלול ברוחב של 4 מטרים שנמצא במרחק סביר מהכבישים ולכן הנסיעה של רוכבי האופניים תהיה בטוחה יותר ונוחה מאוד.

עבור גרמניה, מדובר בעלויות גבוהות יחסית למסלול כזה, 180 מיליון אירו אך היתרונות עולים על ההוצאות. מכיוון שבאמצעות יצירת המסלול הם מעודדים אנשים לעבור ממכוניות לאופניים ובכך לתרום לאיכות הסביבה וגם לחסוך בעצמם כסף ולעבור לאורח חיים בריא יותר.

בישראל, אנחנו רחוקים שנות אור מלהגיע לרמה כזאת. עד אז, נצטרך להמשיך ולשמור על הבטיחות שלנו בדרכים הרגילות שלנו.