רכיבה בטוחה על אופניים

אנחנו משתמשים באופניים לשלוש מטרות עיקריות: הראשונה היא על לנסוע ממקום למקום כאשר היא מהווה תחליף לרכב או הליכה ברגל, השניה היא בשביל הכיף כשאנחנו נוסעים לטיולים ורוכבים במסלולי אופניים בטבע והשלישית היא כושר כדי לפתח את שרירי הגוף, סיבולת הריאה ולעשות דיאטה. אך לא משנה איך אתם נוסעים, חשוב לדעת איך לשמור על הבטיחות בנסיעה ולהימנע מתאונות. תאונות יכולות להתרחש על ידי גורם נוסף כמו למשל התנגשות בכלי רכב אחר או שרכב אחר מתנגש בכם או שהיא יכולה לקרות ללא גורם נוסף כמו נפילה או החלקה ולעתים גם בגלל עצמים דוממים שגורמים לכך, בואו נקרא על רכיבה בטוחה על אופניים.

רכיבה בטוחה על אופניים

מה עושים כדי להגן על עצמנו?

הדבר הראשון שאותו כולנו לומדים מאז שאנחנו קטנים הוא לחבוש קסדה, לא חסרים סיפורים על אנשים שחייהם ניצלו בגלל שהם חבשו קסדה. מלבד זה, צריך כמובן לנסוע בזהירות ובשבילים המסומנים לרוכבי אופניים. הכביש לא נועד לרוכבי האופניים ובטח שלא כבישים בין עירוניים ועל כן יש לנהוג בזהירות ולנסוע במקומות המיועדים לכך. דרך נוספת להגן על עצמכם היא כשאתם נוסעים בלילה, לנסוע עם ווסט זוהר כדי שאנשים אחרים יוכלו לראות אתכם בקלות רבה יותר.

רכיבה בטוחה על אופניים, איך?

איך נוהגים בבטיחות רבה יותר? קודם כל, צריך לנהוג במהירות סבירה שבה אתם יודעים שתוכלו להגיב בבטחה לכל הפתעה שלא תבוא. דבר נוסף, חשוב לשמור על חוקי התנועה ואפלו כמו ברכבים, לאותת כשאתם פונים באמצעות ידכם. אם אתם חייבים לרכב בדרך בין עירונית חשוב מאוד לשמור מרחק רחוק יותר ככל האפשר מהכביש.

שימו לב שמלבד זהירות ברכיבה על אופניים, חשוב לשמור על הבטיחות גם בשינוע האופניים ממקום למקום. אנשים עוברים על חוקים רבים ומסכנים חיי אדם כשהם מעבירים אופניים בדרכים מאולתרות ולא משתמשים במנשאי אופניים או בגגונים לרכב בכדי להעביר את האופניים שלהם ממקום למקום. במקום זה, הם מנסים לדחוס את האופניים לתא המטען או להעביר בדרכים שאפילו דלת הרכב לא נסגרת. חשוב מאוד להקפיד על זה ולקנות את הציוד המתאים לשם כך.

למידע נוסף לגבי בטיחות אפשר להיכנס לאתר משרד התחבורה ולמדריך הרכיבה הבטוחה.

מאת
לוגו חן אופן
חן אופן היא חברה ותיקה ומובילה בתחום פתרונות חניה לאופניים בישראל ופתרונות נשיאה לרכב. חן אופן היא חברה לאוהבי ספורט השואפים לקיים סביבה ירוקה יותר ולעתיד טוב יותר.
נושאים