איזה מנשא אופניים טוב בשבילך?

מנשאי אופניים לא חסר, יש כל מיני סוגים ולכל אחד יש את העיצוב שלו, סוג התפיסה שלו, עומס המשקל שהוא יכול לשאת ואת שאר המאפיינים היחודיים לו, אך עם זאת, ישנם 3 סוגים עיקריים ומומלצים של מנשאי אופניים.

מנשא אופניים אחורי שמתחבר לחלק האחורי של הרכב (בין אם מדובר ברכב סדאן, סטיישן, או האצ'באק) ובדרך כלל מתחבר לתא המטען, מנשא אופניים שמתחבר לוו גרירה ומנשא אופניים לגג הרכב שמותאם לכל סוג רכב החל מהקטנים ועד הגדולים ביותר כמו ג'יפים, רכבי שטח גדולים אחרים וכו'.

כשאתם קונים מנשא אופניים לוו גרירה אתם צריכים לקחת בחשבון שהוא לא מגיע עם וו גרירה, אתם צריכים שוו גרירה כבר יותקן על הרכב שלכם, בדרך כלל מי שמשתמשים במתקן זה אלו אנשים שכבר יש לכם סיבות אחרות לשימוש בוו גרירה על מנת לשנע דברים אחרים כמו עגלות ואביזרים נוספים. מנשאי אופניים שמתחברים לוו גרירה יכולים להעמיס בדרך כלל יותר מזוג אופניים אחד, תלוי במתקן, והם ניתנים לפירוק כך שהם לא חייבים להיות על הרכב שלכם כל הזמן. אם יש משהו שצריך לשים לב אליו הוא שמנשא אופניים לוו גרירה, או מנשא אופניים אחורי באופן כללי, מאריכים את אורך הרכב שלכם וצריך לקחת זאת בחשבון בכל פעם שמחנים את הרכב או מבצעים פעולה שחשוב תמיד להרגיש את גודל הרכב שלכם. מי שמתרגל לגודל מסוים עלול לפעמים לשכוח זאת ולפגוע במנשא, באופניים או ברכב.

מנשא לוו גרירה

במנשאי אופניים אחוריים רבים לא תוכלו להשתמש בתא המטען כשהמנשא מחובר לרכב או כשמועמסים עליו זוגות אופניים. גם מתקנים אלו ניתנים כמובן לפירוק והרכבה ברכב אחר או סתם לפירוק כשאין לכם שימוש בהם על מנת שהם לא יפריעו והם מאוד פשוטים לפירוק והרכבה. רוב הסוגים מאפשרים נשיאת של יותר מזוג אופניים אחד אך כמובן גם פה זה תלוי במנשא ומומלץ לברר מראש.

שימ לב: מנשא אופניים אחורי שמסתיר את לוחית הרישוי והפנסים דורש מכם לשים לוחית רישוי ופנסים חלופיים שיהיו במקומות חשופים וברורים.

מנשאי אופניים לגג הרכב הם הנפוצים ביותר כנראה ומי שלא אוהב אותם כנראה שהוא קצת נמוך או שיש לו רכב ממש גבוה וזה קשה לו והוא יעדיף את המנשא האחורי שהוא יותר נגיש. במקרה כזה המנשא לא יפריע לאורך הרכב אך הוא ישפיע על הגובה שלו ולכן אם אתם נכנסים לחניונים נמוכים אתם צריכים להיות תמיד מודעים לגובה שלכם במידה והאופניים מועמסות על הרכב. מנשא אופניים אחורי משפיע על צריכת הדלק וזהו החיסרון הגדול שלו.

על מנת לברר יותר פרטים אנחנו ממליצים לכם לפנות לחברת חן אופן לשיחת ייעוץ.

רכיבה בטוחה ביום יום

בכל חודש בשנה יוצא לנו לשמוע על תאונות דרכים שבהן מעורבים בדרך כזו או אחרת רוכבי האופניים. לעתים זה או אשמתם של הרוכבים, לעתים זו אשמתם של הנהגים ברכב או עוברי האורח ולפעמים זו לא אשמתם של אף אחד. מה שכן חשוב הוא נקיטת אמצעי הבטיחות ההכרחיים והחיוניים בזמן רכיבה על אופניים.

תאונות אופניים רבות יכולות להיגרם כתוצאה מראות לקויה, יכול להיות שמדובר בראות לקויה כתוצאה מחושך או מערפל ועל כן רוכבי האופניים צריכים להיות ערוכים בהתאם. מחזירי אור, פנסים, בגדים בהירים וזוהרים עוד שלל אמצעים חדשים שמתפתחים משנה לשנה על מנת להבליט יותר את רוכבי האופניים בכבישים הם מוצרים הכרחיים לרוכבי אופניים. בנוסף לכך, במקרה של תאונה, חשוב מאוד להגן על האיברים החשובים שעלולים להיפגע בזמן פציעה, זאת אומרת שחבישת קסדה יכולה ממש להציל את החיים שלכם מכיוון שחלק לא מבוטל מההרוגים בתאונות הדרכים אשר רכבו על אופניים נפגעו בפגיעת ראש. בנוסף לכך, מגני ברכיים או מגנים אחרים יכולים להועיל גם הם ולהפחית את עוצמת המכה או את הנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה.

עוד גורם שעלול לגרום לתאונה היא הדרך בה אתם נוסעים. כמובן שרכיבה במסלולי אופניים היא המומלצת ואף ב-1 למאי יגבירו את האכיפה בתחום הזה, אלא שבכל מקום שבו אתם רוכבים, גם במסלולים, חשוב להקפיד על נסיעה בזהירות ובמהירות הגיונית שתעזור לכם להגיב בהתאם. אם שדה הראייה שלכם נמוך – סעו לאט, אם הכביש חלק – סעו לאט או בקיצור, התאימו את עצמם לכל מסלול ולכל דרך.

שיהיה לכולם דרך צלחה וסעו בזהירות!

מה-1 במאי: נסיעה על מסלולי אופניים בלבד

במשך זמן רב אנשים מתלוננים שרוכבי האופניים מפריעים להולכי הרגל האחרים ושעליהם להשתמש במסלולי האופניים הייעודיים להם והפעם משטרת ישראל מתכננת לשים לזה סוף. החל מה-1 במאי, אחרי פסח, תתחיל המשטרה לאכוף חוק חדש ולחלק קנסות של 250 שקלים למי שייתפס רוכב על המדרכה עם האופניים שלו. למרות שנשמע שמדובר במשהו לכל רוכבי האופניים, ההתרכזות תהיה יותר על רוכבי האופניים החשמליות שגורמים ליותר עצבים מרוכבים אחרים. בנוסף לאכיפה הזו של הנסיעה במסלולים, תשופר האכיפה בתחומים אחרים כמו רכיבה ברמזור אדום או הפרעה במעברי חצייה. המהלך נועד לשמור על הבטיחות של הולכי הרגל ושל רוכבי האופניים כתגובה לתאונות הרבות בהן רוכבי האופניים מעורבים.

תגובתו של יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת "ישראל בשביל אופניים" אמנם לא בירכה את ההחלטה בצורה נחרצת. לטענתו, פיתרון שיבוא בצורה של אכיפה הוא לא פיתרון ויש להשקיע יותר בתשתיות על מנת שזה יקרה. יותם לא טועה. כשלרוכבי האופניים אין יותר מדי שבילים ואין תשתית מרובה בכל העיר אין להם כל כך ברירה ובמקומות בהם אין שבילי אופניים הם נאלצים לנסוע על המדרכות.

בשנים האחרונות אנחנו רואים שינוי לטובה בשיפור התשתיות בערי המרכז בעיקר וזו התחלה טובה, אבל נקווה לראות פה שינוי של ממש, ובדיוק כפי שמתחילים להשקיע בחניות לאופניים צריכים להשקיע במסלולי אופניים כמו שעושים בערים גדולות באירופה שכבר החלו את מהפיכת האופניים שלהן.

אביזרים לאופניים – לחיים קלים יותר

כולם רוצים שהחיים שלהם יהיו יותר קלים ויותר פשוטים, ההבדל היחיד בין האנשים השונים הוא שחלק מהאנשים עושים דברים בשביל שזה יקרה. רוכבי אופניים רבים משתמשים במה שיש מבלי לשנות יותר מדי, זאת אומרת שהם קונים אופניים וזהו זה, אם מדי פעם צריך לנפח אוויר בגלגלים או לעשות שינוי כזה או אחר הם עושים בגלל שזה הכרחי ולא בגלל שהם רוצים שהחיים שלהם יהיו יותר קלים.

עם זאת, יש אנשים שבאמת אכפת להם, הם רוצים שהחיים שלהם יהיו יותר קלים ולכן הם משקיעים בעצמם וברכוש שלהם. הם קונים אופניים טובות במיוחד עבורם, והם קונים אביזרים לאופניים שיעשו להם את הרכיבה פשוטה יותר ואת ההנאה מרובה יותר.

אביזרים לאופניים

איזה אביזרים לאופניים עושים את החיים קלים יותר?

בין האביזרים הרבים לאופניים יש לא מעט אביזרים גדולים ויקרים אבל הם באמת משתלמים. למשל, כשאדם קונה מנשא אופניים הוא אמנם מבזבז מאות ואלפי שקלים, אבל לא רק שהנוחות שלו בשינוע האופניים ממקום למקום השתפרה פלאים, אלא גם שהוא מקפיד על הבטיחות והבטיחות כבר שווה את כל הכסף שבעולם. מה גם שמלבד כך, הוא מגן על הציוד שלו ועל הרכב שלו מפני מכות קלות כבחמורות שעלולות לעלות גם לא מעט כסף.

לא רק בשינוע האופניים מצריכות יחס מיוחד, גם כשהן סתם ללא מעש יש צורך בלשדרג את הנוחות שלכם. אופניים בתוך הבית תופסים לא מעט מקום ולשים אותם בחוץ זה מסוכן בימינו, לכן קניית מתקן לאופניים שמאפשר לתלות את האופניים על הקיר הוא רעיון שתופס תאוצה בקרב חובבי האופניים שמשקיעים בעצמם. פתאום הבית נראה טוב יותר עם האופניים בנוף וגם ניתן למנוע כך גניבות רבות, כשאופניים עולות יקר, כדאי לבזבז עוד קצת כסף בשביל לקנות מתקן תלייה לאופניים בתוך הבית מאשר להסתכן בגניבה.

מלבד אביזרים אלו רוכבי אופניים משתמשים בעוד אביזרים קטנים וגדולים, קסדות ששומרות על הבטיחות (ניתן לקרוא כאן על נסיעה בטוחה), מחזירי אור, מתקנים לנשיאה בקבוקי מים על האופניים, בגדים מיוחדים לרכיבה ספורטיבית ועוד אביזרים רבים שלכל אחד יש את היתרונות שלו. אין ספק שכל אחד מהאביזרים האלו משפר עוד קצת את הנוחות בחיים ואת חווית הרכיבה.

תשתית למניעת תאונות לרוכבי אופניים

השבוע יצא לנו לקרוא על כמה תאונות נוראיות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים והחלטנו לחדד טיפה את הנושא של הבטיחות ולכתוב מאמר על בטיחות של רוכבי האופניים והשימוש בתשתית הנכונה כדי לעשות זאת. כל רוכב אופניים יודע שקסדה, מחזירי אור ועוד אמצעים אחרים משפרים את הבטיחות, את הנראות שלו ואת היכולת שלו להימנע ממצבים שיגרמו לתאונה חס וחלילה, אך גם תשתית טובה מונעת תאונות ועל כך נרחיב.

רוכב אופניים

תשתית טובה לרוכבי האופניים עוזרת למנוע תאונות וזה ברור מאוד. אם העיריות ומשרד התחבורה ישכילו להבין את החשיבות ולתת מקום לרוכבי האופניים, לבנות יותר שבילי ומסלולי אופניים ברחבי הארץ כך יפחתו התאונות בהן מעורבים. ההימנעות ממפגש עם מכוניות תוכיח את עצמה ללא ספק בכך שרוכבי האופניים לא יצטרכו לדאוג לשום מטרד או הפרעה בדרך, אלא פשוט לרכב במסלול המותאם ליעדים שונים ברחבי העיר והארץ. במקרים בהם אין אפשרות למנוע את המעבר בכבישים, יש לשים שילוט מתאים שיתריע על רוכבי אופניים שחוצים או יבקש מהרכבים להאט את הרכב ולשמור על ערנות.

תשתית מסוג זה היא עוד דרך בה אפשר לשפר את אורח חייהם של רוכבי האופניים, תשתית כזאת מצטרפת לשתית החניות לרוכבי האופניים. בגלל שיש לאחרונה יותר ויותר רוכבי אופניים ורוכבי אופניים חשמליות בפרט, מגדילות עיריות רבות את כמות החניות לאופניים שלהן במקומות רבים כמו מוסדות ציבור, מרכזי עסקים וכו' על מנת לעודד את השימוש באופניים. מתקני החניה לאופניים שמפוזרים ברחבי העיר עוזרים מאוד, אך כשהעיריות רוצות להגדיל את השימוש באופניים הן צריכות גם לדאוג לבטיחות בראש ובראשונה. נקווה שנראה שינוי לטובה בשנים הקרובות.